sannejuliaalexandra

pressure

Publicerad 2013-12-10 15:04:00 i vardag,

Hejhej! Kom precis hem från skolan och snart ska göra lite gott mellis sedan duscha och städa mitt rum. Jag måste även plugga, har en engelska redovisning imorgon och som jag vill lyckas bra med.
 
Jag känner att jag verkligen måste börja ta tag i skolan mer än vad jag gör. Jag har tappat motivationen till allt, jag orkar inte träna längre även om jag vill, jag orkar inte plugga längre även om jag vill kunna det med. Men pluggar jag inte så stressar jag bara upp mig för jag vet att alla läxor måste göras ändå, inte för lärarnas skull utan för min egna skull. Pluggar jag inte nu, så kommer det bara bli jobbigt i slutändan.. jag vill bara kunna komma hem från skolan och tänka att "Idag kan jag bara slappa och ta det lugnt" men istället så har jag alla läxor, inlämningar och prov i bakhuvudet hela tiden som jag vet måste göras för att jag ska lyckas. Gymnasiet är svårt, det är en stor skillnad från högstadiet även om det är kul också. Jag har lärt mig så sjukt mycket sedan jag började på Hulebäck, men jag får lägga ner så otroligt mycket mer tid. Det funkar inte att skicka in en inlämning tre dagar senare för då har du fått ett F sedan. Jag har aldrig behövt ta så mycket ansvar som jag behöver göra nu, men jag vet att det är värt i framtiden. Men just nu orkar jag inte, ge mig lov tack!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-12-10 20:30:01

Om du lägger dig i tid så orkar du upp i tid, du slipper stressa och du får en bra start på dagen. Du kommer orka mer när du kommer hem, både träna o göra läxor / prov o allt ni har. Allt handlar om planering. Är det något JAG lärt mig så är det att sömnen är så otroligt mycket viktigare än man tror!!! Jag lägger mig senast 22:30 varje dag. SENAST! Det gör skillnad! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela