sannejuliaalexandra

I Göteborg

Publicerad 2013-07-30 21:37:42 i Tips,

Fick en fråga om vilka mina favoritaffärer, caféer och restauranger är här i Göteborg så tänkte att jag kunde dela med mig av det. 
 
Arkaden är som ett litet minivaruhus och ligger vid brunnsparken/NK. Där finns bl.a Zara som är min absoluta favorit affär, de har sååå snygga kläder och till ett någorlunda billigt pris. Raglady, D.O, Tara har också jätte fina kläder och ligger också i arkaden. 
 
 
 
H&M finns i princip överallt men måste ändå säga att jag gillar deras kläder, speciellt deras sommarkläder! Älskar deras basic plagg och i stället för att köpa en dyr American vintage t-shirt för 500:- så kan du säkert fynda en t-shirt på H&M för endast 100:- och som ser näst intill likadan ut, så det är ju ett stort +. 
 
Fiorucci ligger i Grandpassagen, vallgatan 36 och har märken som Nolita, Dr.Denim, Belstaff, Hunkydory, RaRe, Juicy Couturem Minnetonka osv. Har knappt shoppat något där eftersom det är väldigt dyrt men går nästan alltid in där när jag är i stan för de har så sjukt snygga kläder, och man vet ju aldrig om man hittar något man verkligen vill ha, hehe. 
 
 
Chelsea tycker jag man borde besöka om man åker till Göteborg då de ungefär har samma sortiment som Fiorucci fast i kopior. Dock tycker jag att det är ganska bra kopior och har man inte lust att lägga så mycket pengar som de äkta plagget kostar finns säkert samma plagg på Chelsea fast då i en mindre peng, himla smidigt tycker jag och de har väldigt fina kläder!! 
 
Oles döttrar är en butik som ligger vid Berzelig och har så fruktansvärt snygga kläder, dock tycker jag att det är lite för dyrt för min ekonomi men skulle ändå säga att det är en av mina favoritaffärer haha. 
 
 
 
 
När det gäller Caféer och restauranger så finns det väldigt många bra, goda och mysiga men dit jag brukar gå är framförallt Espresso House, antingen den i NK eller också den som ligger på samma gata som Fiorucci ligger på. Tycker nog den är mysigast då man både kan sitta i ett uterum och utomhus på en liten innergård eller vad man ska kalla det. 
 
Cappucino är också ett cafe som jag gillar och ligger precis vid kungsportsplatsen. Dom har väldigt goda räkmackor där, men även andra goda saker som t.ex muffinsar, kakor och lite annat. På sommaren har de även en jätte mysig uteservering. 
 
Jag brukar inte äta ute så mycket om jag inte går ut och äter med min familj eller så, men långedrags värdshus har jag ätit på några få gånger och den restaurangen har jätte god mat och det är jätte fint där ute. Även joe farellis har jag hört att många gillar och det ligger mitt på Avenyn brevid Hard rock Cafe som också är en god restaurang. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela